Over mij

Ik ben Marlijn Oosterhof, ik woon met mijn man en kinderen in Zeewolde. Voorheen werkte ik als (programma) manager bij maatschappelijke- en kinderopvangorganisaties.

Via de juf van onze zoon in aanraking met reflexintegratietherapie. De resultaten waren zo goed dat ik er meer over wilde weten. Ik besloot me te verdiepen in reflexintegratietherapie. Met mijn wetenschappelijke achtergrond in combinatie met de praktische lichaamsgerichte opleidingen middels de Masgatova Methode, ben ik staat ouders en kinderen te helpen om allerlei problemen op te lossen en ze te ondersteunen in het maken van stappen in hun ontwikkeling.

Ik werk samen met reflexintegratietherapeuten, ambulant begeleiders, basisscholen, oefentherapeuten, en diverse andere professionals in de omgeving van Zeewolde.

Mijn opleidingen

Na mijn wetenschappelijke opleidingen en ervaring in de praktijk van buurtteams en kinderopvang, volg ik nu cursussen voor reflexintegratietherapie. De MNRI® opleiding is een modulaire opleiding die je als student zelf samenstelt en steeds verder uitbreidt. De gehele opleiding bestaat uit 4 levels. Ik ben gestart in 2024 en ben daarmee ‘Core in trainng - level 1’. De komende jaren zal ik modules blijven volgen en mij zo steeds verder ontwikkelen.

Mochten er zich vraagstukken voor doen die ik zelf niet kan oplossen, dan heb ik contact met reflexintegratietherapeuten die al verder zijn in hun opleiding. Zij kunnen mij advies geven of ik verwijs mensen door.

  • In mei 2024 heb ik de opleiding DYNAMIC AND POSTURAL REFLEX INTEGRATION gevolgd.

  • In augustus 2024 heb ik de training NeuroTactile Integration gevolgd.

  • In september 2024 heb ik de training Archetype Movement Integration gevolgd.

  • In de bachelor Algemene sociale wetenschap onderzoek je de samenhang tussen gedrag, cultuur, maatschappij, beleid en interventies. Hoe verhouden personen zich tot hun omgeving?

    Ik heb geleerd interdisciplinair te denken en te werken.

    Gevolgde onderdelen zijn o.a.:
    Jongeren, Agressie en Geweld, Gedragwetenschappen, Inleiding in de pedagogiek, Opvoeding en Ontwikkeling 1 & 2, Gedrag en gedragsproblemen in school, Motorische ontwikkelingen en stoornissen, Beleid & Evaluatie.

    Scriptie; Onderzoek gedaan naar het sociale netwerk van jongeren die zich bevinden in de Hoenderloo Groep

  • Adolescentie is een periode van grote ontwikkelingsveranderingen. Onder welke omstandigheden groeien jongeren op tot sociale, goed geïntegreerde, zelfverzekerde, gezonde en gelukkige volwassenen? Welke sociale veranderingen zijn cruciaal voor hun ontwikkeling? Waarom ontwikkelen sommige jongeren zich goed, terwijl anderen problemen ondervinden?

    Gevolgde vakken;
    Allochtone Jeugd en probleemgedrag, Jeugd in de veranderde Jeugdwereld, Gemedialiseerde leefwereld.

    Scriptie; Onderzoek naar culturele verschillen in opvoeding tussen Nederlandse ouders, Turkse ouders in Nederland en Turkse ouders in Turkije.

Waarom De Marula?

Voor mij staat een boom symbool voor flexibel mee kunnen bewegen in de wind omdat je stevig geworteld staat. Daarnaast stralen bomen voor mij heel veel rust uit.

Ik koos voor de Marula-boom, ook wel olifantenboom genoemd, omdat olifanten symbool staan voor kracht, wijsheid, vriendelijkheid en geluk. De olifant is een speciaal symbool in mijn familie.

Daarnaast gaat reflexintegratie aat over het maken van nieuwe verbindingen in ons zenuwstelsel. Dat begint met olifantenpaadjes. Hoe meer je deze olifantenpaadjes bewandeld, hoe breder de paden worden en hoe sterker de verbindingen in het zenuwstelsel worden. Deze nieuwe sterke verbindingen zorgen voor geïntegreerde reflexen waardoor je gemakkelijk kunt bewegen, ontwikkelen en leren.